Schooltijden - Eten & drinken - Afspraken

Schooltijden

Schooltijden groep 1 t/m 8:

Maandag 08.30u. – 14.00u
Dinsdag 08.30u. – 14.00u
Woensdag 08.30u. – 14.00u
Donderdag 08.30u. – 14.00u
Vrijdag 08.30u. – 14.00u

Eten, drinken en snoepen op school

Alle kinderen krijgen per dag 5u. les en een ½ u. lunchpauze. De lunchpauzes vinden plaats samen met de groepsleerkracht in het eigen lokaal tussen 12.00u. en 13.00u. (afhankelijk van de groep waarin uw kind zit). Als school zijn wij samen met u verantwoordelijk voor de gezondheid van uw kind. Alle leerlingen nemen als ochtendpauzehapje een stuk fruit of groente mee. Daarnaast mogen zij zelf iets te drinken meebrengen (zonder koolzuur), in een plastic beker omdat dit het afval op school beperkt. Buiten de lunchpauzes om mogen de leerlingen alleen water drinken.

Voor de lunch mogen de kinderen meebrengen:

• Broodwaren (brood, cracker, beschuit…..)

• Broodbeleg

• Beker drinken (zonder koolzuur)

Er staat in iedere hal een koelkast, zodat etens- en drinkwaren die koel bewaard moeten worden hierin gezet kunnen worden.

Warme dranken en soep mogen niet meegebracht worden!

Bij een verjaardag vragen we u ook voor een gezonde traktatie te kiezen. Geen cadeautjes omdat niet elke ouder hier de financiële middelen voor heeft. Mocht u op zoek zijn naar leuke ideeën op www.gezondtrakteren.nl staan een scala aan mogelijkheden.

Afspraken:

Binnenkomst:
Vanaf 8.20u. mogen de kinderen naar binnen en zijn de leerkrachten bij het lokaal. Om 8.30u. moeten alle kinderen in het lokaal zijn, dan beginnen de lessen. Wanneer de deuren van de school open gaan wordt er van de kinderen verwacht dat zij direct naar binnen gaan.

Bij de kinderen van groep 3 t/m 8 nemen de ouders vóór school (dus tussen 8.20u. en 8.30u.) afscheid van de kinderen buiten op de speelplaats.

Wanneer u een leerkracht na school wilt spreken, moet u een afspraak maken (dit kan via Parro).
Aangezien de leerkrachten van 8.00 tot 14.00 uur werken, hebben zij recht op een half uur pauze na schooltijd. Wilt u een gesprek met de leerkracht(en) van uw kind, dan kunt u een afspraak maken na 14.45 uur.

Ophalen van kinderen:
Bij het ophalen van de kleuters na school, is het de bedoeling dat de ouders op de betreffende speelplaats wachten tot de kinderen naar buiten komen. TIP: spreek met uw kind een vast plekje af op de speelplaats!

De grotere kinderen, vanaf groep 3, komen naar buiten via de hoofdingang. Er zijn veel gezinnen waarvan meerdere kinderen op school zitten. In het geval dat u te maken heeft met kinderen in verschillende klassen/locaties, kunt u het beste het jongste kind opwachten en met de oudere broertjes of zusjes afspreken waar ze naar toe moeten komen.

We willen iedereen die met de fiets of brommer een kind komt ophalen dringend verzoeken om de beide paden bij de ingang zo veel mogelijk vrij te houden. Als iedereen zo veel mogelijk probeert de fiets of brommer bij de gymzaal te zetten, in ieder geval niet op de speelplaats, kunnen de kinderen zonder allerlei obstakels naar huis!

Fietsenstalling
De kinderen uit de groepen 1 t/m 4 zetten de fietsen in de fietsenstalling achteraan op het kleuterplein. De kinderen van de groepen 5 en 6 zetten hun fietsen in de stalling op het kleuterplein aan de rechterkant. Deze verdeling heeft als doel dat alle fietsen op een veilige plek gestald staan binnen de hekken van de school. De kinderen op de kwast hebben een eigen fietsenstalling op locatie.